راهنمای خرید پلوپز باکیفیت

تعمیرات پلوپز به صورت تخصصی در محل

راهنمای خرید پلوپز باکیفیت

 
آیا تا به حال لذت پختن برنج را بدون دردسر چشیده اید؟ آیا همیشه برنج خود را به روش سنتی تهیه می کنید؟ یکی از سختی های پخت برنج این است که برای پختن برنج باکیفیت باید در حین طبخ غذا نزدیک باشید یا از آن بازدید کنید. پلوپزها محصولات جذابی هستند که به شما امکان می دهند برنج را به میزان دلخواه بدون سوختن، سوختن یا سفت شدن بپزید. برای اینکه بتوانید یک پلوپز باکیفیت و متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، باید بدانید که هنگام خرید پلوپز چه نکاتی مهم است. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید پلوپز را به طور کامل شرح دهیم و توضیح دهیم که در انتخاب پلوپز برای خرید خوب به چه نکاتی باید توجه کرد.
مطالعه کنید: بهترین پلوپزهای موجود در بازار

پلوپز چیست؟

پلوپز برقی وسیله ای است که دارای المنت، ترموستات، مخزن و قابلمه است. اساس پلوپز این است که باید برنج و غذای مورد نظر خود را به همراه مقدار آب مورد نیاز داخل قابلمه بریزید و قابلمه را داخل مخزن قرار دهید. با روشن شدن دستگاه و انتخاب زمان یا روش پخت، المنت های دستگاه شروع به کار کرده و ترموستات دستگاه میزان پخت و دمای مورد نیاز را کنترل می کند.
پلوپز انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.
  • پلوپزهای ساده دارای المان هایی برای گرم شدن دستگاه از روی زمین هستند و به جز دکمه خاموش و روشن، تنظیمات مختلفی ندارند.
  • پلوپزهای القایی از عناصری استفاده می کنند که کل فضای مخزن را گرم کرده و پخت با کیفیتی دارند. همچنین در برخی از این پلوپزها انواع روش های پخت برنج طراحی شده است.
  • پلوپز چند کاره به شما این امکان را می دهد که علاوه بر استفاده از عملکردهای پلوپز، برنامه ها و روش های پخت دیگری نیز داشته باشید. بدون خرید چندین دستگاه می توانید تمام کارهای خود را با کمک این دستگاه انجام دهید.
در ادامه با راهنمای خرید پلوپز و مشخصاتی که برای خرید آن باید در نظر بگیرید آشنا می شویم.

اندازه پلوپز

پلوپزها اندازه های مختلفی دارند. هرچه پلوپز بزرگتر باشد ظرفیت مخزن آن بیشتر است و قابلمه بزرگتری برای آن در نظر گرفته شده است. این ویژگی که بر حسب تعداد نفر و لیتر بیان می شود، نشان می دهد که با کمک این پلوپز چقدر می توانید برای چند نفر برنج بپزید. مثلاً ممکن است قابلمه پنج نفره باشد، یعنی می توانید برای پنج نفر در آن برنج بپزید. دقت در ظرفیت پلوپز به شما کمک می کند مدل مناسب را پیدا کنید. برای انتخاب ظرفیت مناسب باید به تعداد اعضای خانواده، میزان برنج مصرفی و تعداد وعده های غذایی که برنج می پزید توجه کنید. واضح است که برای خانواده های پرجمعیت یا افرادی که در هر وعده مقدار زیادی برنج می پزند، پلوپز با ظرفیت بالا مناسب تر است. به یاد داشته باشید که در هر لیتر حدود 4 فنجان برنج نپخته وجود دارد.
مطالعه کنید: طرز تهیه ته دیگ در پلوپز

نوع پلوپز

برای اینکه بتوانید راحت بپزید کیفیت قابلمه ای که انتخاب می کنید باید بالا باشد. هنگام خرید پلوپز سه نکته مهم را فراموش نکنید.
  1. 1. جنس بدنه و داخل قابلمه باید مرغوب باشد و به راحتی خراشیده نشود و در برابر ضربه مقاوم باشد.
  2. 2. مواد داخل قابلمه تفلون یا نچسب باشد تا غذا به آن نچسبد و غذا ظاهر بهتری پیدا کند. برخی از پلوپزها نیز ممکن است از فولاد ضد زنگ و سرامیک ساخته شوند.
  3. 3. جنس قابلمه باید طوری باشد که بتوانید به راحتی آن را با دست یا ماشین ظرفشویی بشویید.

تکنولوژی و امکانات پلوپز

پلوپزها روش های کاری مختلفی دارند، از مدل روشن و خاموش تا مدل های منطق فازی. اگر فقط می خواهید برنج را به روشی ساده بپزید، مدل های خاموش/روشن کافی است. اما اگر می خواهید به طیف وسیعی از تنظیمات قابل برنامه ریزی دسترسی داشته باشید، مدل هایی را انتخاب کنید که پیشرفته تر هستند. با کمک فناوری های پیشرفته تر، می توانید به راحتی میزان پخت، نوع بافت برنج، زمان پخت و دما را تنظیم کنید. همچنین در برخی مدل ها می توانید عملکرد گرم کردن مجدد، گرم نگه داشتن غذا، دم کشیدن طولانی مدت، تهیه قابلمه و سایر مواد را داشته باشید.

کارکرد آسان دستگاه

قرار است پلوپز پختن برنج را برای ما راحت کند. همانطور که گفتیم برخی پلوپزها فقط برای پخت ساده برنج طراحی شده اند و برخی دیگر می توانند امکانات و عملیات مختلفی را در اختیار شما قرار دهند. در هر صورت، باید دستگاهی را انتخاب کنید که کار با آن آسان باشد. اگر دستگاه دستورالعمل های پیچیده ای دارد، ممکن است نتوانید به راحتی آن را کار کنید یا از تمام مزایای آن بهره مند شوید. بنابراین بهتر است که در دفترچه راهنمای این دستگاه عملکردهای مختلف دستگاه به خوبی بیان شده باشد.

اقلام جانبی پلوپز

در برخی از مدل های پلوپز علاوه بر قابلمه، از کفگیر، ملاقه، سبد، پیمانه برنج و درب استفاده می شود. اگر علاقه مند به استفاده از این وسایل هستید، هنگام خرید این دستگاه به اقلامی که همراه پلوپز عرضه می شود توجه کنید.

بین یک پلوپز معمولی و یک پلوپز چند کاره یکی را انتخاب کنید

راهنمای خرید پلوپز به شما نشان می دهد که پلوپز معمولی فقط وظیفه پخت برنج را بر عهده دارد و نمی تواند عملکردهای دیگری را در اختیار شما قرار دهد. سنسورهای این نوع پلوپز محدود بوده و فقط برای پخت و پز ساده طراحی شده است. اگر می خواهید با کمک یک دستگاه عملکردهای متنوعی داشته باشید، باید پلوپز یا چند پز چندکاره بخرید. این دستگاه ها امکان تهیه انواع سوپ و حلیم را به شما می دهد، همچنین بخارپز، آب جوش، آرام پز و دستورهای غذایی متنوعی برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر می خواهید از برنامه های متنوع آشپزی بهره مند شوید، می توانید این وسایل را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که این پلوپزهای چندکاره قیمت بالاتری نسبت به مدل های ساده دارند. بنابراین اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید یا فقط به دستگاهی برای پخت برنج نیاز دارید، یک پلوپز ساده انتخاب بهتری برای شماست.

گارانتی معتبر دستگاه

در انتخاب لوازم برقی بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که از گارانتی معتبر بهره مند شوند. داشتن گارانتی به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل به راحتی و با هزینه کمتری دستگاه خود را تعمیر کنید. دستگاه های بدون گارانتی ممکن است به همان اندازه دستگاه های دارای گارانتی کار کنند، اما اگر مشکلی پیش بیاید، نمی توانید آنها را به راحتی و با قیمت مناسب تعمیر کنید. همچنین ممکن است مشکل به درستی حل نشود. توصیه ما به شما این است که به مراکز تعمیرات پلوپز مراجعه کنید.

قیمت پلوپز

نکته مهمی که در انتخاب مدل مناسب باید به آن توجه کنید قیمت پلوپز است که به عواملی مانند ظرفیت، برند سازنده، مصرف انرژی، برنامه ها و عملکردهای مختلف، امکانات و سنسورهای هوشمند، کیفیت بدنه و مناسب بستگی دارد. طرح. بنابراین نیازی به خرید مدل گران قیمت یا پیشرفته ندارید، بلکه بهتر است با توجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

حرف پایانی
همه ما به دنبال ابزارهایی هستیم که در کارهای خانه به ما کمک کنند. بسیاری از این وسایل الکترونیکی باعث می شوند که کارهایمان را راحت تر و در زمان کمتری انجام دهیم. پلوپز نیز وسیله ای جذاب است که به ما این امکان را می دهد که بدون هیچ مشکلی، صرف وقت زیاد و نگرانی از پخت بی کیفیت، غذای خوشمزه ای را به سرعت و بدون نیاز به بازدید مکرر از غذا تهیه کنیم. البته توجه داشته باشید که برای خرید پلوپز باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم با راهنمای خرید پلوپز این نکات مهم را توضیح دهیم. آیا شما هم از پلوپز استفاده می کنید یا قصد خرید آن را دارید؟ به نظر شما چه عوامل دیگری در خرید یک پلوپز عالی موثر است؟ چه نوع پلوپزی را ترجیح می دهید بخرید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.