آرشیو آذر ماه 1401

تعمیرات پلوپز به صورت تخصصی در محل

زودپز یا پلوپز کدام را بخرم؟

در یک نگاه، دو زودپز و پلوپز تقریباً یکسان به نظر می رسند. آنها حتی اغلب عملکرد یکسانی دارند و هر دو می توانند برنج را بپزند. اما این دو دستگاه قطعا برای کارکردهای متفاوتی تولید می شوند. در ادامه مقاله به مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت ویژگی ها می پردازیم. و به شما کمک می کنیم که کدام را بخرید؟  پس با ما باشید.

شباهت زودپز و پلوپز

قبل از اینکه به تفاوت‌های این دو نگاه کنیم، بیایید ببینیم چه چیزی این دو را شبیه هم می‌کند. فقط به دلیل همین شباهت ها، افراد زیادی را دیده ایم که در هنگام خرید تصمیم گیری بین این دو دستگاه برایشان سخت است.

پلوپز و زودپز ممکن است شبیه به هم باشند، اما هر دو برای هدف متفاوتی طراحی شده اند. تنها چیزی که آنها را به یکدیگر شبیه می کند ظاهر آنهاست. این عامل باعث سردرگمی زیادی می شود و افرادی که بودجه کافی دارند اما فضای آشپزخانه کمتری دارند مجبور به انتخاب وسیله می شوند و برایشان سخت است.

مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت ها و ویژگی های آنها

حال بیایید به تفاوت های آنها نگاهی بیندازیم. می دانیم که هر دوی این دستگاه ها از بخار برای پخت برنج استفاده می کنند، اما هیچ شباهتی بین این دو وجود ندارد.

پلوپز:

پلوپز دارای منبع گرمایش خارجی است. این دستگاه دارای درب بالایی بوده و ممکن است قطعات اضافی مانند سبد بخارپز نیز داشته باشد. منبع گرمایش در پلوپز برای گرم کردن مایع (آب) با برنج استفاده می شود. در اثر گرما، مایع شروع به تبخیر می کند و تبدیل به بخار می شود. در طی فرآیند، برنج شروع به جذب مایع می کند و به تدریج نرم شده و می پزد. پس وقتی درب ظرف برنج را باز می کنید، اگر تمام مایع آن تمام شده باشد، یعنی برنج ما پخته شده است.

پلوپز معمولاً برای پخت برنج یا برخی از غذاهای مرتبط استفاده می شود. انواع پلوپز در بازار وجود دارد. پلوپز یکبار مصرف فقط برای شما برنج می پزد، اما پلوپز چند منظوره می تواند گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات و غیره را نیز بپزد، اما سرعت پخت آن پایین است.

زودپز:

به نظر می رسد زودپز تفاوت های زیادی با پلوپز دارد. زودپز شامل یک درب است که می تواند قفل و آب بندی شود. درب دارای روکش لاستیکی است که از خروج بخار از داخل دستگاه جلوگیری می کند. با بستن درب زودپز و جلوگیری از خروج بخار، سطح فشار داخل دستگاه حفظ می شود. همچنین دارای سنسور فشار است که شما را از فشار داخل مطلع می کند.

اگر می خواهید چیزهایی مانند باربیکیو یا خورش بپزید، زودپز این کار را انجام می دهد. این دستگاه می تواند سبزیجاتی مانند کدو تنبل یا ذرت کامل را نیز بپزد. از زودپزهای چند منظوره برای پخت برنج نیز استفاده می شود.

کدام یک را باید بخرید؟

همه ما فکر می کنیم که پلوپز همیشه برنج بهتری را تولید می کند، به همین دلیل است که بیشتر افراد ترجیح می دهند پلوپز بخرند، اما قبل از تصمیم گیری، بیایید مزایای هر دو دستگاه را ببینیم.

مزایای پلوپز

پلوپزها برای پخت برنج و انواع مختلف برنج بهترین هستند. برنج از نظر طعم، دانه و عطر انواع مختلفی دارد. پلوپز همه انواع برنج را کاملاً برای شما می پزد. ویژگی خاموش شدن خودکار راحتی را برای کاربران فراهم می کند و آن را به یک دستگاه صرفه جویی در انرژی تبدیل می کند.

مزایای زودپز

یک زودپز همیشه غذا را سریعتر برای شما می پزد و همچنین به مایع کمتری برای فرآیند پخت نیاز دارد. مزیت مهم استفاده از زودپز این است که میکروارگانیسم های موجود در غذا را از بین می برد و به شما امکان می دهد غذای تمیز و بهداشتی بخورید. زیرا دمای داخل محفظه آن بالاتر از دمای معمولی جوش آب است.

سخن آخر

در نهایت این تصمیم بستگی به نیاز شما و میزان بودجه و فضایی دارد که می توانید به آن اختصاص دهید. با توجه به نوع امکانات و عملکردهای مورد نظر خود، پس از دانستن تفاوت ها، به راحتی می توانید بین زودپز و پلوپز یکی را انتخاب کنید. اما این را بدانید که داشتن نمایندگی تعمیرات پلوپز یا زودپزی که خریداری میکنید از هر برندی که هست، مهمترین نکته ای است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید.

 

۰ ۰